SFO

De fleste barn som går på skolen, har behov for et trygt og hyggelig sted å være etter endt skoledag, før foreldre kommer fra jobb. SFO er et tilbud for å imøtekomme dette behovet.

SFO er en viktig arena for barns utforsking, lek, sosiale samspill og etablering av vennskap – med de gleder og utfordringer det fører med seg. De voksne er med å assistere barna der de trenger det.

Vi har fokus på at barna har det bra og oppmuntrer til samspill mellom hverandre, tilrettelegger for god lek og samarbeider nært med klasselærere og skolen.

Barna har med egne matpakker til SFO og vi spiser sammen, inne eller ute hver dag.

Hurdal Steinerskole har tilbud om skolefritidsordning alle dager fra 14:00 - 16:30 for 1.-4. klasse og for barn med særskilte behov.

Fra og med 2. august 2023 vil SFO også ha åpent i skolens ferier. Dette gjelder høstferie (uke 40), vinterferie (uke 8) , og i skolens sommerferie, unntatt juli. Åpningstiden i ferieukene er 08.00-16.00.

“Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr”

— Anne-Cath Vestly