Om oss

Hurdal Steinerskole startet opp høsten 2021. Vi har nå 1.-6. trinn i fire fådelte klasser. Skolen er godkjent barne- og ungdomsskole, og skolen vokser år for år.

Hurdal Steinerskole er tett på naturen. Vi har fokus på friluftsliv og hagebruk. Ved å bruke naturen som klasserom søker vi å øke lærelyst og trivsel hos elevene. Vi tenker at leseboken like gjerne kan åpnes på stranden som ved pulten. 1. og 2. klasse har fast turdag hver uke.
Alle trinn har tverrfaglig undervisning med aktivitetsdager, ekskursjoner og turer som legger til rette for å styrke relasjoner, læring og glede.

Vi lager egen kjøkkenhage der elevene får oppleve å dyrke grønnsaker som de selv sår og høster inn.

Hver dag lager 1. klassingene et varmt måltid til hele skolen. Dette er praktisk undervisning til glede og nytte. I lunsj - pausen, som strekker seg over en klokketime, møtes alle skolens elever og lærere til hygge og fellesskap.

Hurdal Steinerskole er en liten og trygg barneskole med skolehverdager fulle av glede og lærelyst. Et skoletilbud for alle elever i Hurdal og omegn.

Du er hjertelig velkommen til å besøke oss!

Medarbeidere

• Torbjørn Pedersen

Klasselærer i 1. klasse, kokk og turansvarlig

• Vigdis Wollan

Klasselærer i 3. og 4. klasse.

• Lars Von Krogh

Daglig leder og faglærer i matematikk.

• Ina Thiis

Klasselærer i 5.- 6. klasse

• Yngvil S. Thomassen

Faglærer engelsk, kroppsøving, mat og helse og hagebruk.

• Ann-Kristin Flo

Pedagogisk leder og klasselærer i 2. klasse.

• Eva Linda Ménétrier

Medarbeider SFO, assistent og kokk.

• Laila Hauge

Renhold

• Arianne Hjertholm

Eurytmist 1.-6. klasse

• Svanhild Løberg og Pelle Skolehund

Medarbeidere på turdag og assistent

• Lydia Bjørtomt

Leder for SFO og assistent på skolen

• Kjersti Morland

Faglærer i spansk og kunst og håndverk

• Astrid Lyngdorf

Assistent på skole og SFO

• Petar Andonov

Pianist Eurytmi

Vil du jobbe sammen med oss?

Vi er en skole i vekst og søker etter lærere med Steinerpedagogisk bakgrunn.

Har du noe du kan bidra med, ønsker å sende inn en søknad eller har noen spørsmål så ta gjerne kontakt!